6 pași până la greutatea dorită

 

Vrei să dai jos kilogramele nedorite astfel încât anul 2019 să nu te prindă cu ele pe tine? Vrei să arăți mai bine, să ai mai multă energie și mai multă încredere în tine?

Iată un moment bun pentru a începe să obții toate acestea. Este început de an și îl poți transforma într-un nou început pentru tine, pentru greutatea ta și corpul tău.

În acest articol vreau să te impulsionez să-ți faci planuri pentru 2018 în privința greutății tale. Poate cochetezi de mai multă vreme cu această idee, poate ai mai încercat să dai jos kilogramele nedorite. A sosit momentul să reușești iar pentru asta ai nevoie să-ți fixezi un obiectiv și să-ți faci un  plan pentru a-l atinge.

Să nu te sperie ideea de obiectiv! Nici eu nu eram obișnuită să lucrez cu obiective, dar de când mi-am fixat obiective  diferența s-a văzut. Dacă ești printre cei care nu-și fixează  obiective de teamă că nu s-ar îndeplini sau printre cei care lasă viața să ”curgă” vreau să-ți spun că rolul unui obiectiv este să-ți dea o direcție în care să acționezi și o viziune asupra a ceea ce ai de făcut și nu este ceva rigid sau bătut în cuie.

A-ți fixa niște obiective și a te ține de treabă pentru a le atinge este o treabă extraordinară și din acest proces înveți foarte multe lucruri care te vor ajuta în continuare chiar dacă obiectivele tale nu sunt atinse în totalitate.

Ca urmare astăzi îți propun 6 pași care să te ajute să obții în 2018 greutatea pe care ți-o dorești și după care poate tânjești de câțiva ani. Ideea mi-a venit întâlnind oameni care anul trecut pe vremea asta spuneau că vor să slăbească, că este cazul să facă ceva în privința greutății lor și chiar au făcut anumite lucruri în acest sens dar nu au fost suficiente iar începutul lui 2018 i-a surprins cu aceeași greutate ca și anul trecut.

Atunci am simțit că aceste persoane  au nevoie de mai mult decât o intenție și câteva acțiuni pentru a reuși.

Iată cei 6 pași pe care ți-i propun:

Pasul 1: Momentul pregătitor

Ia-ți câteva clipe de liniște și gândește-te cât de mult îți dorești să dai jos kilogramele în plus, ce te motivează să faci acest lucru și cât de mult ești dispus să investești în acest proces (energie, timp, bani, alte resurse).

Deși l-am numit moment pregătitor acest prim pas este esențial pentru reușita ta. Dacă tu chiar ești hotărât să dai jos acele kilograme, să ”muncești ” pentru a reuși și ești pregătit să depășești obstacolele care ar putea să-ți apară în cale  atunci poți să începi să lași kilogramele să se topească.

Care sunt motivele pentru care vrei să slăbești? Ai motive care țin de TINE, de starea ta de bine, de sănătatea ta sau faci acest lucru pentru că este la modă sau pentru că vrei să cucerești pe cineva? Ambele tipuri de motivații sunt bune dacă duc la scăderea în greutate pentru că această stare îți va aduce beneficii pe mai multe planuri dar motivele care țin de tine te vor ajuta mai mult.

Motivele care țin de exteriorul tău, de exemplu de modă sau de alte persoane pot dispărea la un moment dat și ce vei face atunci, vei renunța la procesul de a da jos kilogramele? Deci, întoarce-ți atenția către tine și încearcă să găsești o motivație legată de tine, dă jos acele kilograme pentru tine.

Pasul 2: Stabilește-ți obiectivul de slăbit.

Ce greutate ți-ar plăcea să ai la anul pe vremea asta?  Ține cont de greutatea ta actuală și de ritmul sănătos de slăbit care este de 0,5-1 kg pe săptămână.

După ce ai stabilit greutatea la care vrei să ajungi împarte obiectivul pe perioade mai mici de timp. Câte kilograme ar trebui să dai jos în fiecare lună? Câte kilograme ar trebui să dai jos până la jumătatea anului?

Aici ține cont și de faptul că la fiecare 10 kilograme date jos este bine să faci o pauză de 2-3 săptămâni. Fii pregătit să accepți și să depășești momentele de platou, adică momentele în care nu mai dai jos kilograme și mergi mai departe.

Dacă ți-ai notat câte kilograme ar trebui să dai jos lunar și până la jumătatea anului cred că ai constatat că obiectivul nu mai pare așa de greu de atins. Notează pe calendar sau pune o alarmă la telefon care să-ți amintească de momentele când îți monitorizezi atingerea obiectivului (lunar, la două luni, trei luni, șase luni, un an – tu stabilești).

Folosește cântarul dar și centimetrul. De fiecare dată când te cântărești măsoară și abdomenul și șoldurile (dacă ești femeie). Centimetrul te va ajuta atunci când cântarul nu-ți va mai arăta un progres, mai ales dacă faci și mișcare (vei înlocui greutatea grăsimii cu greutatea masei musculare).

Dacă vrei să te raportezi la o perioadă mai scurtă de un an este în regulă mai ales dacă ai puține kilograme de dat jos. Eu îți propun perioada de un an deoarece este început de an și fiind o perioadă mai mare de timp însemnă un ritm sănătos de slăbit și mai puțină presiune.

Pasul 3: Fă-ți un plan de slăbit.

Un plan este necesar deoarece este drumul până la obiectivul tău. Pentru acest plan poți apela la un specialist (medic, nutriționist, antrenor personal etc) sau poți să ți-l faci chiar tu.

Dacă pornești pe cont propriu îți recomand următoarele:

  • învață cât mai multe lucruri despre scăderea în greutate în mod sănătos;
  • abordează cât mai multe dintre domeniile: alimentație, mișcare, somn, gândire pozitivă;
  • ia-ți o persoană de încredere care să te însoțească în acest proces (un prieten bun, o altă persoană care dorește să slăbească). Vei avea nevoie de susținere și este mai ușor să parcurgi acest drum în doi;
  • pornește de la un plan simplu cu câteva elemente și îmbunătățește-l pe parcurs;
  • evită regimurile de slăbit – nu te ajută pe termen lung;

Un exemplu de plan simplu:

  • nu mai mănânc nimic după ora 7.00 seara;
  • asociez corect alimentele la masă;
  • merg de două ori pe săptămână la sală câte o oră;
  • dorm câte 8 ore pe noapte;

Cum spuneam e bine să începi cu ceva simplu, să te obișnuiești cu schimbările și apoi mai poți adăuga sau modifica elemente. Ține planul aproape și respectă-l cât de bine poți. Dacă nu l-ai respectat într-o zi nu-i nimic ia-o de la capăt în ziua următoare.

Pasul 4: Consideră că ai ajuns la greutatea dorită.

Imaginează-ți că ești la final de an 2018  și ai ajuns la greutatea dorită. Cum arăți? Cum te simți?  Răspunde la aceste întrebări și descrie ce este în jurul tău, cum reacționează oamenii care te văd, cum te îmbraci, ce activități faci. Simte din plin beneficiile scăderii în greutate, simte bucuria de a fi ajuns la greutatea dorită.

Și acest pas este obligatoriu. Vizualizând rezultatul pe care îl vrei te va ajuta să pornești către el și să fii mai motivat să-l atingi.

Pasul 5: Apucă-te de treabă chiar de azi.

Aruncă o privire asupra planului pe care l-ai făcut (chiar dacă este incomplet) și alege ceva ce poți face chiar de azi. Acest lucru te va ajuta să te simți deja în proces și nu în eternul ”încep de mâine”.

Pasul 6: Sărbătorește!

Sărbătorește faptul că ai început să lucrezi la greutatea dorită și rezultatele pe care le vei obține. Inițiativa ta merită să fie marcată într-un fel frumos care să te motiveze și mai mult să obții rezultatul dorit.

Aceștia sunt pașii pe care ți-i recomand pentru ca anul acesta să fie unul de succes pentru tine și greutatea ta. Pentru orice nelămurire lasă un comentariu mai jos și voi încerca să-ți răspund.

Mult succes!

Mihaela Anghel

 

Sursă poză: https://cori.ro/activitate-profesionala/coaching-profesional

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *