mihaelaanghel

iulie 3, 2017

Te-ai hotarât să slăbeşti şi deja te gândeşti: fără pâine, fără cartofi, adio dulciuri, adio grăsimi, banane nu am voie pentru că îngrașă? Crezi că meniul tău va fi plin de mâncăruri  fără  gust și salate pe care le vei mânca fără plăcere, doar de dragul de a slăbi? Te gândeşti că va trebui să-ţi reduci porţiile şi să-ți calculezi caloriile?

Ei bine lucrurile nu trebuie să stea chiar aşa. A dori să slăbeşti nu trebuie sa fie echivalent cu renunţarea la plăcerea de a mânca sau cu dieta. Din contră eu sunt convinsă că mâncatul poate să fie o plăcere chiar dacă vrei să slăbeşti şi este actul care trebuie să te hrănească, dar pentru asa trebuie să cunoști niște lucruri.

Iată trei lucruri  extraordinare pe care poţi să le faci ca să te bucuri în continuare de mâncare, dar în acelaşi timp să slăbeşti:

  1. Mănâncă încet şi mestecă îndelung mâncarea. Nu te grăbi să înfuleci. Rezervă-ţi timp pentru masă, mestecă bine până când mâncarea devine fluidă pentru că astfel vei simţi mai bine gustul a ceea ce mănânci, digestia va fi mai uşoară şi riscul de îngrăşare mai mic.
  2. Ridică-te de la masă fără să te fi săturat pe deplin, să simţi că ai mai putea mânca puţin, dar să nu mai mănânci. Stomacul tău va fi recunoscător, nu te vei mai simţi „plin” şi „greu” şi nu va mai exista riscul să mănânci mai mult decât trebuie şi să depui sub formă de grăsime.
  3. Mănâncă alimente cât mai naturale şi integrale. Alimentele foarte procesate (mezeluri, produse din făină albă, produse cu zahăr etc.) îngraşă deoarece sunt sărăcite în fibre şi conţin şi aditivi alimentari (E-uri ) care modifică metabolismul şi îngraşă. Alimentele naturale şi integrale sunt bogate în fibre şi nu prezintă riscul de îngrăşare. De exemplu în loc de chifteluţe poţi mânca o bucată de friptură din carne macră, pâinea albă o poţi înlocui cu pâine integrală, iar sucul de portocale cu o portocală. Cred că ai înţeles ideea.

Consider că cele trei lucruri de mai sus reprezintă o bază foarte solidă pe care îți poți construi acțiunile legate de dobândirea și păstrarea greutății.

Acum important este să aplici ceea ce ai învăţat altfel va rămâne la nivel de teorie şi nu vei avea niciun beneficiu. Începe de unde ţi se pare mai uşor şi pe măsură ce te obişnuieşti cu schimbarea poţi introduce şi altele. Sigur că nu este chiar uşor și va dura ceva timp , dar este o investiţie sigură pentru silueta ta.

Lasă un comentariu și spune-mi tu ce faci în prezent dintre cele trei lucruri.  Dacă nu faci niciunul,  cu ce vei începe? Care este cel mai greu pentru tine și de ce? 

2 păreri la “SLĂBEŞTE MÂNCÂND, DAR CE TREBUIE ȘI CUM TREBUIE!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *