Arhive lunare: iulie 2017

O încurajare…

Voi începe cu o întâmplare. Eram într-o excursie cu elevii mei  de clasa a şasea la un parc de aventură. Copiii au fost împărţiţi în două grupuri: grupul curajoşilor, al celor care nu considerau că au probleme cu traseul şi grupul fricoşilor – l-am numit eu, al celor care au recunoscut că se cam tem de traseu.

Copiilor din primul grup li s-a făcut instructajul şi au început să urce pe traseu câte unul. Ceva din mine îmi spunea să fac şi eu traseul chiar dacă am frică de înălţime şi pot paraliza de frică şi la coborârea dintr-un pod mai înalt.

M-am uitat cu atenţie la instructajul copiilor şi apoi cum parcurgeau traseul. Cei din primul grup au făcut traseul fără probleme, chiar dacă unora li s-a părut dificil şi le-a fost cam frică pe unele porţiuni. Mă uitam la ei şi-mi spuneam că nu se poate ca nişte copii de 11-12 ani să reuşească, iar eu nu.

A venit rândul celui de-al doilea grup. Trei dintre ei au recunoscut că au frică de înălţime şi au rămas pe o băncuţă fără să mai facă instructajul.  Ceilalţi copii s-au aşezat la rând ca să fie echipaţi şi să li se facă instructajul.

Îl întreb pe băiatul care îi echipa dacă are vreun traseu mai uşor pentru cei cu frică de înălţime şi îmi răspunde că da, dar mi-ar fi greu cu înălţimea mică a cablurilor de susţinere.

Mă echipez, fac instructajul alături de copii şi îmi aştept rândul fiind hotărâtă să  intru ultima pe traseu. Pe lângă mine elevii îşi dădeau coate „Se urcă diriga”, „Ba nu se urcă”, „Succes!”,”E greu”.  La frica mea de înălţime se adaugă şi teama de a mă face de râs în faţa lor.

Unii dintre copiii din al doilea grup ajung la prima platformă, li se face frică şi se întorc. Îmi propun să ajung şi eu măcar până la prima platformă.

Îmi vine rândul. Ghidul nici nu este lângă mine, fiind ocupat să salveze un copilaş mai grăsuţ care a căzut la partea de „butoiaşe”, considerată de mine partea cea mai grea.

Îmi prind siguranţele de cablu şi păşesc. Traseul este la o înălţime de 7 metri. Picioarele îmi cam tremură şi mi se pare mai greu decât am crezut.

Ajung la prima platformă. Stau puţin şi merg până la a doua. Acolo mă apucă paralizia pe care o cunosc, de la frica de înălţime. Iau copacul în braţe şi mi se înceţoşează privirea. Urmează o parte la care este cablu de prindere doar pe o parte şi trebuie să păşeşti alternativ pe o scândură şi pe un lanţ. Mi se pare de netrecut şi vreau să mă întorc.

Spun că vreau să mă întorc şi chiar îmi întorc capul spre partea de unde am pornit. Şi atunci s-a întâmplat. La platforma următoare era o fată de clasa a cincea(Elena am aflat mai târziu, de la altă şcoală) într-un trening gri care deodată îmi zice pe un ton încurajator şi dulce „Haideţi doamna!, Haideţi!”. La asta nu m-am aşteptat. Să mă încurajeze un copil!

Fac primul pas mai departe. Aud „Aşa doamna! Încă unul!”. Mă ţin bine. Corpul meu este foarte încordat. Nu m-aş uita în jos pentru că mi-e frică, dar trebuie să văd unde pun piciorul. Aud mereu „Aşa doamna! Aşa!” . Vocea ei este caldă şi parcă cu experienţă. Ajung la următoarea platformă şi îi mulţumesc. Îi spun că se poate face psiholog.

Parcurg şi restul traseului şi ajung la final cu adrenalina la maxim. Am reuşit! Şi asta şi datorită unei încurajări. Atunci am realizat cât de mult înseamnă o încurajare la momentul potrivit. Şi eu mă încurajam în gând şi-mi spuneam că pot, dar asta a fost ceea ce aveam nevoie chiar atunci. Poate eu am atras-o prin propriile încurajări.

De ce îţi povestesc această întâmplare? Pentru că vreau să găseşti aici, pe lângă informaţii şi sfaturi şi o încurajarea de care ai nevoie când nu mai poţi, când nu mai ştii ce să faci, când te împotmoleşti  şi vrei să te întorci din drum. Chiar am văzut mulţi oameni care s-au întorc din drum când voiau să slăbească, inclusiv eu. Vreau să găseşti aici şi acel „ceva” care să-ţi declanşeze propria încurajare şi propria susţinere. Este esenţial.

Lasă un comentariu şi spune-mi care este încurajarea de care ai nevoie acum în lupta ta cu kilogramele sau lasă o încurajare pentru altcineva (luată din experienţa ta).

 

 

Cu drag,

Mihaela Anghel.

Programul Creează-ți greutatea!

                PROGRAMUL  „CREEAZĂ-ŢI GREUTATEA !”

                               Şansa pe care ai aşteptat-o!

 

Ideea de a crea un produs pentru scăderea în greutate mi-a venit urmărind în timp  mai multe persoane care doreau să slăbească. Unele țineau diferite diete, altele mergeau la nutriționist iar câteva apelau la exerciții fizice. Aproape toți începeau în forță, erau entuziasmați pentru ca la un moment dat să se oprească fie pentru că nu mai dădeau jos kilograme și nu erau mulțumiți cu ceea ce obținuseră fie pentru că nu se mai puteau ține de dietă sau de exercițiile fizice.

Atunci m-am gândit că ar fi bine ca oamenii să învețe  cum pot ajunge într-un mod sănătos la greutatea dorită și să primească și niște instrumente care să-i ajute să nu se mai oprească înainte de a fi ajuns la acea greutate.

Ce este acest program ?                                                                                         

Este un set de informații și instrumente de lucru  gândite pentru a te ajuta să dai jos kilograme cu paşi mici, în etape succesive pentru a reuşi să te adaptezi şi să integrezi  anumite schimbări în stilul tău de viaţă.

Prin acest program promovez obținerea greutății dorite într-un mod sănătos fără a priva organismul de nutrienţi şi a te “ slăbi! , ci din contră te va ajuta să dai jos kilogramele nedorite şi să iţi hrăneşti cu adevărat corpul astfel încât să te simţi mai bine şi să ai mai mai multă energie.

Este un program bazat pe formarea de obiceiuri sănătoase  care să te ajute să dai jos kilogramele nedorite şi să îţi menţii greutatea dorită toată viaţa.

 Abordează mai multe componente ale stilului de viață: atitudine, alimentație, hidratare, odihnă, mișcare pentru a te ajuta să pornești către greutatea dorită și să nu te lași până nu o obții.

Ce nu este programul  “ Creează-ţi greutatea !” ?

Nu este o cură de slăbire, nu este dietă, nu este regim, nu este înfometare, nu este înghiţire de pastile şi ceaiuri de slăbit. Toate acestea nu funcţionează pe termen lung, altfel nu ai mai citi aceste rânduri.

Nu este o pilulă magică de slăbit, nu este ceva ce se obţine peste noapte şi fără efort.

Cum te ajută  acest program?

  • Iţi spune de unde să începi şi cum să continui dacă te-ai hotărât să dai jos kilogramele în plus;
  • Te ajută să înţelegi cât de mult îţi doreşti să scapi de aceste kilograme şi ce te motivează;
  • Îţi arată calea de urmat şi îţi explică cum să te menţii; important: vei învăţa să te menţii chiar înainte de a începe să dai jos kilogramele sau în acest timp nu după ce ai terminat cu slăbitul. Oamenii gândesc că întâi să slăbească ei şi apoi vor vedea cum se vor menţine, dar apoi constată că asta este partea cea mai grea (poate ai păţit şi tu);
  • Îţi dezvoltă obiceiuri sănătoase pe care  le vei avea toată viaţa;
  • Îţi explică cum să depăşeşti anumite obstacole care apar în calea obiectivului tău (vizite, petreceri, neînţelegerea celor din jur, dependenţa de dulciuri, de ronţăit, de fast-food, lipsa timpului pentru a găti, a mânca sau a face mişcare, obstacole din mintea ta etc.);
  • Îţi oferă exemple de alimente şi meniuri pe care să le consumi inclusiv la serviciu sau la şcoală;
  • Îţi explică cum să faci din mişcare, somn şi gândirea pozitivă aliații tăi în obținerea corpului dorit;
  • Te ajută să capeţi mai multă energie şi să fii mai sănătos;               

Important:  Eu îţi voi sta la dispoziţie pentru orice nelămuriri sau greutăţi întâmpinate.

Pentru a comanda broșura pentru prima etapă a programului scrie-mi la adresa mihaela@suplusisanatos.ro. 

 

Este pentru tine programul „ Creează-ţi greutatea !”  dacă:

  • ești hotărât să scapi de kilogramele în plus şi nu ştii de unde să începi şi cum să procedezi;
  • dorești o altă greutate fără a-ți deteriora sănătatea;
  •  ai ţinut regimuri şi diete, dar te-ai îngrăşat la loc sau chiar mai mult;
  •  vrei să-ți menţii greutatea pe termen lung;
  •  acum ţii dietă, dar simți că nu mai poți continua;
  • vrei să-ți crești nivelul de energie prin gestionarea alimentaţiei și a stilului de viaţă.

 Nu este  pentru tine programul dacă:

  • te grăbești să scazi în greutate;
  • ești adeptul regimurilor şi al dietelor de slăbit;
  •  nu ești dispus să faci un efort conştient și să lucrezi cu tine  la nivel fizic și mental pentru a da jos kilogramele nedorite;
  • nu ești dispus să introduci modificările necesare în stilul tău de viaţă;

Programul este organizat în 5 etape succesive.                      

Fiecare etapă are o  durată de 30 – 45 de zile (durata de timp necesară pentru formarea unui obicei nou). Înainte de fiecare etapă vei primi o broşură  PDF cu toate informaţiile necesare şi paşii de urmat, preţul unei broşuri fiind de 200 de lei.

Alături de fiecare broşură vei primi şi materiale gratuite care te vor ajuta să înţelegi mai bine de ce vrei să slăbeşti,  cât de mult îţi doreşti să slăbeşti, cum reacţionează organismul în faţa pierderii de kilograme, dificultăţile întâmpinate şi multe sfaturi utile pentru a le depăşi.

Etapa I : De unde să începi – primii paşi. Vei învăţa:                                      

  • De unde să începi, care sunt primii paşi de urmat dacă te-ai hotărât să dai jos kilogramele în plus;
  • Cum să te cântăreşti şi să te măsori şi despre importanţa acestora;
  • Despre rolul apei în menţinerea greutăţii;
  • Cum să mănânci corect şi când să te ridici de la masă;
  • Cum să te bucuri mai mult de mâncare;
  • Cum să îţi faci un jurnal alimentar.

Etapa a II-a: Cum să continui. Vei învăţa:

  • Să conştientizezi ceea ce mănânci;
  • Să faci primele schimbări în jurnalul tău alimentar care să te ajute să scazi în greutate şi să ai mai multă energie;
  • Să îţi stabileşti obiective în privinţa scăderii în greutate;
  • Cum să procedezi cu persoanele care încearcă să te dea înapoi (părinţi, parteneri de cuplu, prieteni).

Etapa a III: Meniurile. Vei învăţa:

  • să combini corect alimentele;
  • să găteşti corect;
  • ce să mănânci la serviciu sau la şcoală;
  • cum să procedezi când mergi în vizite sau la petreceri. Vei primi idei concrete de mic-dejun, prânz, cină, gustări şi idei concrete de meniuri pe mai multe zile;

Etapa a IV –a:  Anihilarea obiceiurilor nesănătoase. Vei învăţa:

  • Cum să scapi de anumite obiceiuri nesănătoase care reprezintă bariere în calea slăbitului;
  • Cu ce să înlocuieşti alimentele care îţi plac atât de mult, dar care îngraşă cu alimente care îţi satisfac gustul, dar care nu te îngrașă;
  • Cum să decizi corect dacă să mănânci sau să nu mănânci un anumit aliment;
  • Ce alimente să cumperi când mergi la cumpărături şi ce alimente să eviţi;
  • Cum să scapi de anumite pofte;

Etapa a V-a:  Scăderea în greutate şi stilul de viaţă. Vei învăţa:

  • Despre importanţa somnului pentru a da jos kilogramele;
  • Importanţa mişcării în modelarea corpului, cum să faci miscare chiar dacă nu mergi la sală;
  • Cum să-ți reorganizezi planul de scădere în greutate;
  • Cum să îţi gestionezi practic stilul de viaţă pentru a-ţi crea greutatea dorită.

Îţi garantez că la finalul programului vei fi un alt om, conştient de ceea ce mănâncă şi cât mănâncă, capabil să-şi gestioneze stilul de viaţă pentru a obţine şi menţine greutatea dorită.

 Tu îţi alegi ritmul de parcurgere a etapelor, dar nu mai puţin de 30 de zile între ele pentru a-ţi putea crea obiceiuri care să îţi asigure rezultate pe termen lung.

Înainte de fiecare etapă vei primi o broşură PDF cu toate informaţiile şi paşii de urmat, iar preţul unei broşuri este de 200 de lei.

Pe lângă fiecare broşură vei primi din partea mea 1-2 materiale  gratuite pentru a înţelege mai bine procesul de scădere în greutate şi a-ţi fi mai uşor.

De asemenea eu îţi voi sta la dispoziţie pentru orice nelămuriri ai legate de program și voi lua legătura cu tine săpămânal pentru a-ți face drumul mai ușor.

Pentru a comanda broșura pentru prima etapă a programului scrie-mi la adresa mihaela@suplusisanatos.ro. 

 

 

 

 

O încurajare…

Voi începe cu o întâmplare. Eram într-o excursie cu elevii mei  de clasa a şasea la un parc de aventură. Copiii au fost împărţiţi în două grupuri: grupul curajoşilor, al celor care nu considerau că au probleme cu traseul şi grupul fricoşilor – l-am numit eu, al celor care au recunoscut că se cam tem de traseu.

Copiilor din primul grup li s-a făcut instructajul şi au început să urce pe traseu câte unul. Ceva din mine îmi spunea să fac şi eu traseul chiar dacă am frică de înălţime şi pot paraliza de frică şi la coborârea dintr-un pod mai înalt.

M-am uitat cu atenţie la instructajul copiilor şi apoi cum parcurgeau traseul. Cei din primul grup au făcut traseul fără probleme, chiar dacă unora li s-a părut dificil şi le-a fost cam frică pe unele porţiuni. Mă uitam la ei şi-mi spuneam că nu se poate ca nişte copii de 11-12 ani să reuşească, iar eu nu.

A venit rândul celui de-al doilea grup. Trei dintre ei au recunoscut că au frică de înălţime şi au rămas pe o băncuţă fără să mai facă instructajul.  Ceilalţi copii s-au aşezat la rând ca să fie echipaţi şi să li se facă instructajul.

Îl întreb pe băiatul care îi echipa dacă are vreun traseu mai uşor pentru cei cu frică de înălţime şi îmi răspunde că da, dar mi-ar fi greu cu înălţimea mică a cablurilor de susţinere.

Mă echipez, fac instructajul alături de copii şi îmi aştept rândul fiind hotărâtă să  intru ultima pe traseu. Pe lângă mine elevii îşi dădeau coate „Se urcă diriga”, „Ba nu se urcă”, „Succes!”,”E greu”.  La frica mea de înălţime se adaugă şi teama de a mă face de râs în faţa lor.

Unii dintre copiii din al doilea grup ajung la prima platformă, li se face frică şi se întorc. Îmi propun să ajung şi eu măcar până la prima platformă.

Îmi vine rândul. Ghidul nici nu este lângă mine, fiind ocupat să salveze un copilaş mai grăsuţ care a căzut la partea de „butoiaşe”, considerată de mine partea cea mai grea.

Îmi prind siguranţele de cablu şi păşesc. Traseul este la o înălţime de 7 metri. Picioarele îmi cam tremură şi mi se pare mai greu decât am crezut.

Ajung la prima platformă. Stau puţin şi merg până la a doua. Acolo mă apucă paralizia pe care o cunosc, de la frica de înălţime. Iau copacul în braţe şi mi se înceţoşează privirea. Urmează o parte la care este cablu de prindere doar pe o parte şi trebuie să păşeşti alternativ pe o scândură şi pe un lanţ. Mi se pare de netrecut şi vreau să mă întorc.

Spun că vreau să mă întorc şi chiar îmi întorc capul spre partea de unde am pornit. Şi atunci s-a întâmplat. La platforma următoare era o fată de clasa a cincea(Elena am aflat mai târziu, de la altă şcoală) într-un trening gri care deodată îmi zice pe un ton încurajator şi dulce „Haideţi doamna!, Haideţi!”. La asta nu m-am aşteptat. Să mă încurajeze un copil!

Fac primul pas mai departe. Aud „Aşa doamna! Încă unul!”. Mă ţin bine. Corpul meu este foarte încordat. Nu m-aş uita în jos pentru că mi-e frică, dar trebuie să văd unde pun piciorul. Aud mereu „Aşa doamna! Aşa!” . Vocea ei este caldă şi parcă cu experienţă. Ajung la următoarea platformă şi îi mulţumesc. Îi spun că se poate face psiholog.

Parcurg şi restul traseului şi ajung la final cu adrenalina la maxim. Am reuşit! Şi asta şi datorită unei încurajări. Atunci am realizat cât de mult înseamnă o încurajare la momentul potrivit. Şi eu mă încurajam în gând şi-mi spuneam că pot, dar asta a fost ceea ce aveam nevoie chiar atunci. Poate eu am atras-o prin propriile încurajări.

De ce îţi povestesc această întâmplare? Pentru că vreau să găseşti aici, pe lângă informaţii şi sfaturi şi o încurajarea de care ai nevoie când nu mai poţi, când nu mai ştii ce să faci, când te împotmoleşti  şi vrei să te întorci din drum. Chiar am văzut mulţi oameni care s-au întorc din drum când voiau să slăbească, inclusiv eu. Vreau să găseşti aici şi acel „ceva” care să-ţi declanşeze propria încurajare şi propria susţinere. Este esenţial.

Lasă un comentariu şi spune-mi care este încurajarea de care ai nevoie acum în lupta ta cu kilogramele sau lasă o încurajare pentru altcineva (luată din experienţa ta).

 

Cu drag,

Mihaela Anghel.

mihaelaanghel

iulie 6, 2017

Ouă ”alergate” pentru micul dejun

Știu această rețetă de la bunica mea. Ea folosea ouă de țară pe care le spărgea într-o farfurie cu untură încinsă aflată pe soba din bucătăria de vară. Presăra sare și începea să le amestece cu o lingură de aceea le numea ouă alergate. Ieșeau foarte gustoase și este prima rețetă pe care eu și fratele meu am învățat să o facem.

La aproape douăzeci de ani de atunci eu îți propun o variantă de ouă „alergate” la fel de gustoasă, dar mult mai prietenoasă cu silueta ta.

Ingrediente: 2-3 ouă, un praf de sare.

Cum se face: spargi ouăle într-o tigaie antiaderentă (fără a adăuga grăsime), presari putină sare, dai focul la foarte mic și amesteci ouăle continuu cu o lingură de lemn (de aceea se numesc ”alergate”.)  Oprești focul în fucție de cum îți plac: cu albușul mai cuagulat sau mai puțin cuagulat, le așezi pe o farfurie și le poți servi. Sunt foarte gustoase.

Dacă vrei le poți adăuga și puțina verdeață tocată pentru culoare și un plus de fibre.

Pont: daca nu ai o tigaie antiaderentă poți face ca mine. Pui hartie de copt într-o tavă cât s-o acopere, spargi ouăle în tavă, presari putina sare și le pui la cuptor la 200 de grade. Până se vor face va trebui să le amesteci de 2-3 ori. Gustul va fi la fel de bun, desigur fără grăsime adăugată, iar tava va fi ușor de spălat pentru că ai pus hârtia de copt.

  Poftă bună!        

 

mihaelaanghel

iulie 3, 2017

Te-ai hotarât să slăbeşti şi deja te gândeşti: fără pâine, fără cartofi, adio dulciuri, adio grăsimi, banane nu am voie pentru că îngrașă? Crezi că meniul tău va fi plin de mâncăruri  fără  gust și salate pe care le vei mânca fără plăcere, doar de dragul de a slăbi? Te gândeşti că va trebui să-ţi reduci porţiile şi să-ți calculezi caloriile?

Ei bine lucrurile nu trebuie să stea chiar aşa. A dori să slăbeşti nu trebuie sa fie echivalent cu renunţarea la plăcerea de a mânca sau cu dieta. Din contră eu sunt convinsă că mâncatul poate să fie o plăcere chiar dacă vrei să slăbeşti şi este actul care trebuie să te hrănească, dar pentru asa trebuie să cunoști niște lucruri.

Iată trei lucruri  extraordinare pe care poţi să le faci ca să te bucuri în continuare de mâncare, dar în acelaşi timp să slăbeşti:

  1. Mănâncă încet şi mestecă îndelung mâncarea. Nu te grăbi să înfuleci. Rezervă-ţi timp pentru masă, mestecă bine până când mâncarea devine fluidă pentru că astfel vei simţi mai bine gustul a ceea ce mănânci, digestia va fi mai uşoară şi riscul de îngrăşare mai mic.
  2. Ridică-te de la masă fără să te fi săturat pe deplin, să simţi că ai mai putea mânca puţin, dar să nu mai mănânci. Stomacul tău va fi recunoscător, nu te vei mai simţi „plin” şi „greu” şi nu va mai exista riscul să mănânci mai mult decât trebuie şi să depui sub formă de grăsime.
  3. Mănâncă alimente cât mai naturale şi integrale. Alimentele foarte procesate (mezeluri, produse din făină albă, produse cu zahăr etc.) îngraşă deoarece sunt sărăcite în fibre şi conţin şi aditivi alimentari (E-uri ) care modifică metabolismul şi îngraşă. Alimentele naturale şi integrale sunt bogate în fibre şi nu prezintă riscul de îngrăşare. De exemplu în loc de chifteluţe poţi mânca o bucată de friptură din carne macră, pâinea albă o poţi înlocui cu pâine integrală, iar sucul de portocale cu o portocală. Cred că ai înţeles ideea.

Consider că cele trei lucruri de mai sus reprezintă o bază foarte solidă pe care îți poți construi acțiunile legate de dobândirea și păstrarea greutății.

Acum important este să aplici ceea ce ai învăţat altfel va rămâne la nivel de teorie şi nu vei avea niciun beneficiu. Începe de unde ţi se pare mai uşor şi pe măsură ce te obişnuieşti cu schimbarea poţi introduce şi altele. Sigur că nu este chiar uşor și va dura ceva timp , dar este o investiţie sigură pentru silueta ta.

Lasă un comentariu și spune-mi tu ce faci în prezent dintre cele trei lucruri.  Dacă nu faci niciunul,  cu ce vei începe? Care este cel mai greu pentru tine și de ce?